22 tydzień ciąży – o czym należy pamiętać?

Letnie miesiące już za pasem, a Ty dalej nie jesteś gotowa, aby wyjść na spacer w krótkich szortach? Jeśli wizja założenia bikini przyprawia Cię o mdłości to znaczy, że już dziś powinnaś wykonać pierwsze kroki w kierunku zadbania o swoją figurę. Wiele z nas całe życie tylko marzy o tym aby pozbyć się znienawidzonych boczków ale za tym pragnieniem nie stoi żadne działanie. Pokaż, że Ty jesteś inna i nie boisz się potem zapłacić za spełnienie marzeń. Zgrabne ciało pozbawione cellulitu i zdrowo napięte, będzie już zawsze Twoją dumą jeśli tylko już dziś zabierzesz się do pracy. Skoro już zdecydowałaś, że jesteś gotowa podjąć ten wysiłek i wyruszyć w podróż po swoje apetyczne ciało nie ma co zwlekać. Aktywnie rozpocznij dzień i wybierz się na szybki spacer. Dzięki temu rozgrzejesz swoje mięśnie i poprawisz sobie humor. Endorfiny wydzielane podczas dynamicznego marszu już niedługo staną się Twoimi stałymi towarzyszami podróży.
Droga po zgrabną sylwetkę nie musi być wcale kręta i wyboista. Zabierz się do tego procesu świadomie i z entuzjazmem. Niezależnie od tego ile ważysz w tym momencie, systematyczna praca w niedługim czasie zapewni Ci pierwsze zauważalne efekty.
Kiedy już wróciłaś ze spaceru pełna energii i nabuzowana chęcią do działania przyszedł czas na zdrowy posiłek. Zadbaj o to aby Twoja dieta była racjonalna, smaczna i zdrowa. Dzięki temu wzmocnisz swoje ciało i odpowiednio je odżywisz. Postaw na zbilansowane posiłki łącząc na talerzu odpowiedni ilości węglowodanów, białek i tłuszczów. Nie zapominaj także o dużej ilości warzyw. Są one źródłem witamin i mikroelementów, których Twój organizm potrzebuje do właściwego funkcjonowania. Jeśli między posiłkami brakuje Ci jakiejś przekąski, chipsy i batony zastąp ulubionymi orzechami i waflami ryżowymi. Dobrze jako zdrowa przekąska sprawdzają się też owoce. Jabłko, banan albo gruszka dodadzą Ci energii i zaspokoją apetyt.
Aby uzyskać fajne efekty, w swoich ćwiczeniach musisz zachować regularność. Jeżeli ćwiczysz w domu przeznaczaj na ten cel minimum dwadzieścia minut każdego dnia. Nie przemęczaj też zbyt często jednej partii mięśni. Wymieniaj zestawy ćwiczeń tak, aby wszystkie Twoje mięśnie miały okazję się zmęczyć.
Dzięki temu systematycznemu działaniu Twoja figura będzie zmieniać się całościowo i proporcjonalnie.
Czasami jednak bardzo ciężko jest zmotywować się nam do regularnego ćwiczenia w domu. Z tego powodu dobrym pomysłem na początku swojej przygody z aktywnością fizyczną będzie wybranie się na jakieś zorganizowane zajęcia. Świetnym pomysłem jeżeli chcesz rozwinąć całe ciało i nabrać kondycji będą zajęcia w stylu Zumba. Razem z grupą innych dziewczyn, pod wodzą instruktorki będziesz mogła nauczyć się ciekawych układów tanecznych i naprawdę porządnie spocić. Zazwyczaj takie zajęcia są dostępne w pakiecie kiedy kupujesz karnet na siłownię. Poza nimi znajdziesz w ofercie klubu wiele innych, ciekawych zajęć zarówno skierowanych na poprawienie kondycji, jak i wyrzeźbienie ciała. Kiedy już zdecydujesz się na zakupienie karnetu na siłownie dobrze przygotuj się do swojej przygody. Aby wygodnie i komfortowo ćwiczyć zaopatrz się w odpowiednie obuwie i wygodny strój. Nie zapomnij też zabrać ze sobą ręcznika i butelki z wodą mineralną. Większość siłowni wymaga od klubowiczów aby zamykali szafki na swoje własne kłódki. Dla bezpieczeństwa dopytaj się czy będzie Ci ona potrzebna.
Wchodząc na siłownie otwiera się przed Tobą wachlarz możliwości. W zależności od tego co chcesz uzyskać i jaką partię planujesz wyćwiczyć znajdziesz dużo różnych maszyn dzięki którym wprawisz swoje plany w życie. Zanim rozpoczniesz trening koniecznie udaj się do strefy z matami i zrób sobie małą rozgrzewkę. Dzięki temu uchronisz swoje mięśnie i ścięgna przed urazami. Możesz do tego celu posłużyć się dostępnym na siłowni sprzętem, takim jak ciężarki i skakanka. Jeżeli lubisz dodawać sobie obciążenia kup sobie gumowe opaski dzięki którym trenując nogi czy ręce zwiększysz intensywność ćwiczeń.
Zazwyczaj najważniejszą partią dla pań do wyćwiczenia jest brzuch a dokładniej jego dół i boczki. Zapewne też zastanawiasz się jakie ćwiczenia na brzuch na siłowni, możesz wykonać aby szybko go wyszczuplić. Najlepszym połączeniem, które odsłoni Twoje skrywane pod niewinną warstwą tłuszczyku mięśnie to mieszanka treningu siłowego z kardio. Praca z ciężarami uwydatni i wzmocni wszystkie Twoje mięśnie. Zabierając się za ćwiczenia na brzuch skup się przede wszystkim na dużej ilości powtórzeń. Nie musisz wcale obładowywać się dużą ilością obciążenia aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Największą część ćwiczeń wykonuje się na macie. Jednym z nich jest potocznie zwana ” ławka”. W tym ćwiczeniu obierasz się na łokciach oraz palcach stóp a Twoje ciało znajduje się w prostej poziomej linii. Aby utrzymać ciało w tej wymagającej pozycji Twoje mięśnie brzucha dostają prawdziwy wycisk. Powtarzaj je kilkakrotnie aż poczujesz, że Twój brzuch zaczyna płonąć. Oznacza to że udało Ci się dobrze aktywować i zmęczyć wszystkie mięśnie. Aby wyrzeźbić boki brzucha wykonuj alternatywną wersję tego ćwiczenia gdzie znajdujesz się na boku i utrzymujesz swoje ciało nad ziemią mocno spinając boczny mięsień brzucha.
W trakcie ćwiczeń nie zapominaj o właściwym oddychaniu. Twoje mięśnie aby mogły odpowiednio pracować potrzebują przy wysiłku dużej dawki tlenu.
Kiedy już skończysz trening siłowy możesz udać się do strefy kardio. Niech nie przerażą Cię rzędy skomplikowanych maszyn ustawione w tej części siłowni. Dzięki nim szybko się rozgrzejesz i zaczniesz pocić. Pamiętaj, że to nic złego. Poprzez pot organizm wyrzuca toksyny dzięki czemu może dobrze się oczyścić. Aby sukcesywnie uzupełniać wydalane z potem płyny popijaj wodę małymi łykami podczas całego trwania treningu. Nie zapomnij też o zjedzeniu zbilansowanego posiłku nie dłużej niż godzinę po zakończeniu treningu. Twoje ciało potrzebuje budulca aby móc rozpocząć życiodajny proces regeneracji. Już niedługo Twoja praca się opłaci, a Ty będziesz mogła cieszyć się zdrowym i pięknym ciałem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *