Charakterystyka 35 tygodnia ciąży.

W ostatnich latach bardzo modnym stylem życia stało się bycie „fit”,co znaczy być szczupłym (ale bez przesady, nie mówimy tu o chorobliwej szczupłości) i wysportowanym. Kluby fitness i różnego rodzaju siłownie wyrastają jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce frazę siłownia lub fitness klub i zostaniemy zasypani setkami pozycji i ofert. W zależności gdzie mieszkamy, odległość i dostęp do tych usług będzie zróżnicowana, ale i tak nie powinno to stanowić dla nas problemu, żeby skorzystać z któregoś przybytku kulturystyki. Aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasz organizm jak i na samą psychikę, jest to dowiedzione naukowo. Co zatem zrobić żeby być fit? Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? Rozwiązań jest wiele. Dużo zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć i jaki nadmiar „lenistwa” mamy do zrzucenia.
Zacząć musimy od wyboru miejsca, gdzie będziemy pracować nad sobą, czy będzie to mała osiedlowa siłownia czy może nowoczesne centrum fitness w lokalnej galerii handlowej. Dobrym wyborem są właśnie wspomniane centra fitness, z tego tytułu, iż znajduje się w nich masa wszelakich sprzętów, do pracy nad wybranymi partiami ciała. Od różnego rodzaju orbitreków (jest to rodzaj roweru stacjonarnego, na którym możemy również ćwiczyć górne partie mięśni), atlasów, klasycznych ławeczek, po bieżnie samobieżne (takie, na których biegamy stojąc), więc wymówka, że od jutra chciałem/chciałam biegać, ale na dworze taka brzydka pogoda, jest już niestety nie aktualna. A może to jednak dobrze, że mamy taką szeroką gamę środków, by o siebie zadbać, większość chorób 21 wieku bierze się ze złego stylu życia, złego odżywiania, nałogów. Kolejnym elementem potrzebnym nam do pracy nad sobą, który może powinien pojawić się jako pierwszy, jest chęć do zmiany stylu życia, jeżeli nie będziemy tego naprawdę chcieli a tylko podążymy za trendem, skutki naszych treningów będą mizerne. Zanim wykupimy miesięczny karnet do danego klubu, warto jest rozważyć zakup karty multisport. Większość pracodawców ma w swojej ofercie dla pracowników możliwość wykupienia takiej karty z dofinansowaniem przez pracodawcę. Jest to rozsądny wybór, karta umożliwia nam wejście do wielu obiektów i centr sportowych takich jak wspomniane siłownie czy centrum fitness, ale także na baseny, niekiedy lodowiska. Nie chcę Ci się dziś przerzucać żelastwa na siłowni? Idź na basen. Masz dosyć pływania w tym tygodniu? Weź rodzinę na łyżwy (tak, istnieje również możliwość dokupienia kart multisport dla swojej rodziny). Ważna jest systematyczność. Jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć, możemy się dowiedzieć choćby z internetu, jest tam mnóstwo porad, co mamy zrobić, żeby nasz trening był efektywny. W dużych centrach fitness możemy skorzystać z porad tak zwanych „Trenerów personalnych”, jest to specjalnie przeszkolony personel, który pomoże nam dobrać rodzaj i ciężar ćwiczeń do naszych predyspozycji. Jak już wspominałem ważna jest regularność naszych treningów. Jeżeli zależy tylko zrzuceniu nadprogramowych kilogramów nie musimy pojawiać się na siłowni codziennie, raz w tygodniu przyjemnego treningu zdziała cuda, o ile nie zmieni się w raz na dwa tygodnie, a potem raz w miesiącu a koniec końców siłownię będziemy widywać przejeżdżając obok niej w drodze po nasz ulubiony fast food. Skoro już jesteśmy przy temacie odżywiania, to dieta, jaką sobie dobierzemy plus regularny trening w kilka tygodni mogą nas zmienić nie do poznania. Dieta to chyba dla wielu najgorszy etap, jeżeli chodzi o odchudzanie. No, ale niestety sam trening może nie wystarczyć. Co z tego, że wylaliśmy na siłowni hektolitry potu, przerzuciliśmy tony hantli skoro wracając do domu wskoczymy do marketu kupimy duże chipsy a wchodząc po schodach zamawiamy dużą pizzę z dodatkowym serem, niestety nasze wysiłki pójdą na marne. Nasze pieniądze również. Odpowiednia dieta będzie kluczowym (o ile nie najważniejszym) elementem naszej metamorfozy. I nie martwmy się na zapas, będąc na diecie można naprawdę smacznie zjeść, jeżeli spojrzymy na pierwszą lepszą dietę to ilość wariacji posiłków jest oszałamiająca. Nie będziemy się katować wodą i waflami ryżowymi (które mi akurat smakują), nie tędy droga. Różnego rodzaju popularne głodówki mogą nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. W doborze odpowiedniej diety pomoże nam specjalista w postaci dietetyka. Pomoże nam dobrać rodzaj, ilość i częstotliwość spożywanych posiłków. Warto zaufać dietetykowi, biorąc się za rozpisanie diety samemu (co oczywiście jest możliwe), możemy nie osiągnąć celu, jaki sobie postawiliśmy na początku. Dietetyk zrobi to profesjonalnie, weźmie pod uwagę nasz wiek, styl życia, rodzaj wykonywanej pracy, oraz preferencję żywieniowe. Będziemy w sumie jedli to co lubimy, tylko w zdrowej wersji. Utrzymanie ścisłej diety może być problematyczne ze względu na prozaiczny powód, mianowicie brak czasu. W dzisiejszych czasach głównym problem z otyłością jest pośpiech. Jemy w „biegu”, nie regularnie, nie zwracamy uwagi na to co spożywamy, byle coś przekąsić. Przygotowanie sobie posiłków według wyznaczonej diety może zabrać na sporo naszego cennego czasu, zwłaszcza jeżeli nie jesteśmy mocni w kuchni. Większość z nas pracuje/uczy się ciężko nam wygospodarować czas na stanie przy garnkach i szykowanie najczęściej pięciu posiłków na cały dzień. Co prawda drugie śniadanie i podwieczorek najczęściej będzie się składało z owocu lub jakiegoś ciasteczka owsianego, no ale lunch będzie bardziej czasochłonny, łosoś ze szpinakiem sam się nie uparuje. I tutaj z pomocą przychodzą na tak zwane cateringi pudełkowe (najczęściej razem z dowozem do domu!!!). Wybieramy opcję która najbardziej pasuje pod nasza dietę, zamawiamy i gotowe, pięć pudełek z jedzeniem przyjeżdża do nas i możemy zacząć zdrowo i dietetycznie żyć bez wymówek brakiem czasu, którego i tak już mamy mało, bo jak pamiętamy regularnie chodzimy na siłownię. Minusem tego rozwiązania może być niestety cena takiej usługi, która oscyluje między 1500-2000 zł w zależności jaką opcje wybraliśmy, no ale cóż, za wygodę trzeba płacić.
Jak widać, możliwości żeby zdrowo i aktywnie żyć mamy sporo, wystarczy wybrać to co nam najbardziej odpowiada i zacząć działać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *